22 Januari och jag ar i Hikkaduwa igen.

 
Tuk Tuken som tog mig fran Hikkaduwa till Mirissa, glad gubbe i sin fina Tuk Tuk.
 
 
En dansk snubbe har ett burgarstalle har i hikkaduwa, vi ma prove sa han och det gjorde han ratt i.
 
 
En bild fran Mirissa, valdigt fina havsbord dukas fram och tillreds pa bestallning.
100 kr for en stor hummer och en fisk med sallad och grejer.
 
 
Inte tagit sa mycket bilder pa mig sjalv, konstigt ?!
 
 
Min hydda i Mirissa.
 
 
Mirissa
 
 
Jag igen, nu fran Mirissa.
 
 
Mitt rum i Mirissa.
 
 
Mirissa pa kvallen.
 
 
Satt och at frukost i lordags da det prasslade till i busken bakom mig och denne sak gjorde mig lite spak, ganska kraftig och sag inte alls glad ut. Han ville inte lamna mig sa jag satt mig sa jag hade honom under uppsyn genom hela frukoststumden, det kandes tryggt !
 
 
samma.
 
 
Mirissa.
 
 
En papegoja, i alla fall for ett otranat oga.
 
 
Mirissa.
 
 
Eremit heter de va ?
 
 
Balkongvy i Unawatuna fran i helgen, alla dessa Starbuckskopior.
 
 
Baren pa stranden i unawatuna.
 
 
Unawatuna.
 
 
Apa i trad i Unawatuna.
 
 
Apans kompis.
 
 
Mycket djur pa sri lanka, detta maste vara nan typ av Mardhund. Eller natt ?
 
 
Hotellet i Unawatuna.
 
 
Nyvaken imorse i unawatuna.
 
Sadar, nu har jag alltsa varit pa Sri lanka exakt 14 dagar och hunnit med Hikkaduwa ggr2, Mirissa och Unawatuna. Det ar ett fint land, fina manniskor och god mat. Jag tar taget till huvudstaden Colombo pa Torsdag, ska fixa en extradag i passet sa jag verkligen kan flyga hem 8 Februari.
Tommy och hans vanner anlander pa lordag med flyg fran oslo, da tankte jag mota upp pa finhotellet vi ska bo pa, pa Lordagkvall blir det middag med hela sallskapet pa Colombos Golfclub. Tommy ska ta med klader som jag ska fa lana, jag ar ju inte jattevan med vad som galler under affarsmiddagar och det har med skjorta och langbyxor har gatt mig forbi.
Skrattade ganska lange haromkvallen nar jag insag att jag skall ga finkladd pa Lordagkvall, i Tommys klader.
Jag mar bra och nu aterstar 16 dagar i sri lanka, sedan bar det av hemat igen dar jag forstar att det borjat snoa pa riktigt nu.
Efter Colombo blir det forovrigt bergsbyn Kandy i nagra dagar innan jag skall tillbaka och kanske spendera sista dagarna pa finhotell i Colombo, vem vet !
 
Nu ska jag ut i solen, har regnat 2 av 14 dagar har. Ganska okej.
 
Puss och kram och jag saknar er !!!!

Kommentarer
Postat av: monica

kul att höra ifrån dig igen men din frukost vän är jag inte avundsjuk på . oj vilka lyx hotell det finns.det blir kul för dig att få klä upp dej lite grann haha.Ha en fortsatt trevlig semester med sol och bad sköt om dej Många kramar från faster o göra

2013-01-22 @ 10:36:10
Postat av: Anett

Hallo! Vilka härliga upplevelser vi får dela med dig, har kollat på kartan vart du varit det finns mycket stränder att utforska :). Men jag tror inte att Sri Lanka inte är något resmål för mej, skulle nog dött av hjärtslag om jag fått en sådan frukostkompis. Jag kan inte ens titta på bilderna. De andra djuren ser däremot mycket trevligare ut. Ser fram mot bilder från bergsturen, ha det så gött. Kram.

2013-01-22 @ 11:06:18
Postat av: Marcus

Kramar tillbaka :-)

2013-01-22 @ 11:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0