The GangaRiver and some extras..



...



Det ar kallt i varanasi, detta har jag nar jag sover.



Vackert.



Tid for Chai



Fint pa kvallarna vid floden.



Satt mig bredvid honom.



Annu en kropp skall brannas, maste varit nan viktig person da kroppen ligger pa en pampig badd.



Fin tag



....



En till sned bild, pa min nuvarande toa denna gang.



Jaja. vanj dig vid sneda bilder.min ytterdorr inifran.



hoppade loss igar, fick se hela fabriken och de som jobbade dar !



mmmm



Alla dessa fina apor.



Varldens underbett.



En lassi a'la Varanasi



Mitt hotell, snett !


Hoppade pa en cykeltaxi.



Sot cykelgubbe



Tag 2 timmar pa floden idag, 28 kronor. Bra pris !



Kopte dessa och flodsatte under batfarden, till mor och far.



....



Main Ghat i rosa



.....



Jag hatar den har datorn just nu..



...



Fyyyy vilken vidrig kobra.



Vackert med alla drakar i luften, tycker tydligen min kapten ocksa.



....



Hoppas mamma och pappa sag dessa dar ifran de befinner sig..



Fint.



...



fogglera



.....



Sista bilden for nu, varanasi ar sa valdigt vackert. Lite sagolikt att sitta i en liten eka och bara titta sig omkring, sa mycket man hort om denna flod och nu sitter man pa ytan av den och bara njuter. 200 meter djup ar den pa sina stallen, i fredagskvall nar jag satt och laste i min bok kom 2 man och bar pa en sack. De lade den i vattenbrynet, de kom sedan tillbaka med annu en sack. Bada inneholl en manniska, de drog ut kropparna med sin bat och sankte kropparna med stenar i floden. Efter den lilla showen blev jag inte jattesugen pa att bada, tydligen sa gor de sa med gravida kvinnor, barn och andra valdigt heliga man.
En upplevelse jag ej kommer glomma sa lange jag lever, men intressant att se hur det verkligen gar till.
Man ar nara doden pa ett satt man inte varit tidigare, och det ar nat fint i det med.
Fast naturligtvis skall det bli skont att lamna det ocksa, Varanasi ar hektiskt da det som i ovriga indien ar valdigt overbefolkat.
Ska bli skont med Delhi och lyxhotell igen, trevligt.

Nu ska jag runda av har, hoppas ni dar hemma mar bra.
Gott o va hemma i tryggheten snart !
puss



Kommentarer
Postat av: brordin

du har ju för satan talang vad de gäller kort tagning. ännu en gång har du fångat fina vyer. och en fin gest till mor o far där. vackert på något sätt.

2012-02-12 @ 17:35:01
Postat av: Johanna

Helt otroligt fint! Fan vilken häftig resa du gjort! Hur skall man kunna konkurera mot det?

Håller med bro, grymt fina kort! Din kärleks gest till mor och far var väldigt fin!

DU är väldigt fin!! Du smälter in fint bland alla indier hjärtat!!

2012-02-12 @ 17:54:13
Postat av: Johanna

Helt otroligt fint! Fan vilken häftig resa du gjort! Hur skall man kunna konkurera mot det?

Håller med bro, grymt fina kort! Din kärleks gest till mor och far var väldigt fin!

DU är väldigt fin!! Du smälter in fint bland alla indier hjärtat!!

2012-02-12 @ 17:57:21
Postat av: Rövberth

Det höll på att bli fett pinsamt det här - jag menar, jag hade helt glömt denna bloggs existens, men idag kom jag på och har uppdaterat mig totalt. Jag är sjukt avundsjuk på allt, till och med avlägsnandet av tand och sunkiga toalösningar. Och att få frossa loss hämningslöst i indisk mat varje dag ser jag också som en stor källa till avund. Härligt att se kärleken som strömmar fån Fröken J och andra här i kommentarsfältet. Det fyller en storknull med mycket värme i bröstkörga. Här kommer lite till: KRAMKRAMKRAM!!! Ses i smällkalla Fjollträsk snart.

2012-02-12 @ 22:06:21
Postat av: Karin (Sverige)

Vilka bilder...som du säger: Sagolikt för oss här i nord! Förstår att lyxhotellet kan hägra :)

Din/er mamma och pappa såg de fina ljusen, det är jag helt övertygad om <3

Du är en fin kille! Kram Karin.

2012-02-12 @ 22:22:00
Postat av: monica

vilken fin omtanke till mor o far jag är säker på att dom såg o kände det. du underbara unge. som vanligt fina bilder även om dom är på snedden . njut av dom sista dagarna ordentligt i lyxhotellet. tusen kramar från oss vid ölen

2012-02-12 @ 23:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0