1 Februari, i Goa igen.

Japp, efter 2 tagresor igar och inatt sa ar jag nu pa Palolem beach igen efter en vecka i Hampi.
Blev inte riktigt som det var tankt da jag och min nya resekamrat tankt ta taget fran Hospet (1 mil fran Hampi)
nu imorse, dock var det taget fullt nar vi fragade efter biljetter pa stationen i Hospet igar eftermiddag.
Nar vi fragade kl 15.45 hade vi for avsikt att spendera en dag i Hospet och se vad den lilla skitstaden hade att bjuda pa, vi fick dock grusa de planerna da enda chansen att ta sig till Goa inom 2 dagar var att ta Taget
Hospet-> Hubli 15.55 (10 min senare). En resa pa 4 timmar, sedan vanta 3 timmar i Hubli och ta nattaget till Goa darifran, 22.55-05.40. Sa fick det bli, en resa jag inte angrar da man sparar in en natt pa hotell och inte blev det samre av att jag sov varenda sekund mellan Hubli och Goa (Margao heter satden for ovrigt).
05.15 knackade Amanda som resekamraten heter mig pa axeln och sa att vi var framme, hon har varldens skanedialekt da hon ar hemmahorande i den ljusblaa skanska huvudstaden Malmo. "Vai e friamme", typ.

Stannar har nagra dagar innan vi tar oss narmare flygplatsen i Goa dar jag flyger till Varanasi ifran 8 Februari, kanns skont att ha alla resor pa land bakom sig. De tar pa krafterna !
Sedan blir det Varanasi och massa konstiga saker i form av likbalar och Gangesfloden mellan 8-14 Februari.
Sista 4 dagarna spenderas som brukligt pa lyxhotell (HILTON) i Delhi den Indiska huvudstaden, underbart !
Sedan den 18 Februari skall det bli ett stort noje att fa omfamna den jag alskar, langtar ihjal mig !! 

Har foljer nagra fa bilder jag lyckats skrapa ihop..



Amanda, hon skanskan.



Vi fick sitta dar bagaget egentligen skall sitta, men det gick fint.



Thali, Indisk plocktallrik for en person om man fragar mig. MUMS !



Hej 1.



Uhhhhh. Hej 2



Denna bok ar rolig.



Sista solnedgangen i Hampi.



Kossorna sov pa gatan, medans jag gick in och lade mig i mitt 65 kronors rum sista natten i Hampi.

Nu ar det dags for middag.
Snart ar jag svensk igen.

Stor kram till er !

Kommentarer
Postat av: monica

allt ordnar sig när man har talets gåva jag skulle nog bli kvar jätte kul att få ta del av dina stapatser det var underbart att få höra din röst häromdagen ännu bättre när du trampar svensk mark igen såg inte ut att vara första klass ni åkte i på tåget haha många kramar från ölen

2012-02-01 @ 15:29:50
Postat av: Karin (Sverige)

Vilken resa!! Kan tänka mig att det blir lyxigt med Hilton sedan :) T.o.m. lilla lyan i Partille blir lyx....inga hål i golvet där osv. "Hundraåringen"är mycket underhållande och förhoppningsfull för framtiden,tyckte jag. En bok för alla vuxna. Krama alla kossorna från mig.

2012-02-01 @ 18:23:46
Postat av: denkytoy

rak dä o skaff dä ett jöbb karljävöl. hahahahahahahaha paus hahahaha! den kom jag på själv. Eller?? usch vad jobbigt du har de bror. här är de så kallt så näsan fryser ihop om man andas kebabrullen är som en isglass innan man kommer hem. och de ligger snödrivor i ölen. pöss på rä

2012-02-01 @ 19:30:37
Postat av: Jag

Ja här hemma blir det lyxliv när du kommer, jäklar i min låda! Jag skall lära dig lyssna på country och punk! Ja marcus du kommer även vilja lyssna på det hemma!! Sen skall du få äta med kniv och gaffel eller okej bara gaffel, det gillar du ju bäst! Vi skall dricka glögg, har en bag in box kvar, Äta hemmalagad mysli med fil och jag skall berätta om allt kul du missat på jobbet!! Nå längtar du från 30+ till 12-?? Lovar att försöka värma dig bäst jag kan!! Puss skrutten

2012-02-02 @ 22:00:17
Postat av: Marcus

Jag ar sugen pa allt det dar snygging =) jag koper hela konceptet !



Kul att ni laser.. PUSS

2012-02-03 @ 15:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0