Snart Italien, staden Siena 27 september - 3 Oktober !!

Ja snart bär det av på ännu ett äventyr, Sussi och jag bokade igår lördag en biljett som tar oss till Italiens pärla. Siena.
Hon har varit sugen på Italien flera år, och jag har ju inte varit där på länge. Har saknat Siena sedan Hagström och jag besökte staden, har man inte varit där borde man verkligen åka dit.
Hoppas att de som styr över matcherna i Serie B beslutar att matchen Siena-Modena skall spelas lördag 2 oktober, och inte måndag eller något annat konstigt. Skulle vara grymt skoj om man kunde få se sitt hjärtelag under vistelsen, och som Sussi tjatar om det .



Här på Stadium Artemio Franchi spelar AC Siena sina hemmamatcher, sist jag var där mötte de  Livorno i Serie A. Numera spelar båda de lagen i Serie B och möter varandra nästa helg, då i Livorno.



Som ni ser är Siena en underbar stad, allt allt allt är i sten. Här skymtar du ovala torget, det är hjärtat i staden. Till höger om tornet har vi bokat boende på "Siena hospitality", låter värre än vad det är.
Skönt att ha något kul att se fram emot..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0