Mina första kräftor någonsin..



 Detta är en Kräfta, kokt och färdig. Så du vet !

...kan inte minnas att jag tidigare ätit kräftor, men eftersom det är mer regel än undantag i Göteborg i september så blev det nu att jag provade denna röda clawfinger.
175 pistoler (som Tommy i karlbergskiosken alltid säger) fattigare och en upplevelse rikare, det var vad det kostade att få deltaga vid Lunden ÖBK:s årliga golf och kräft dag. Men eftersom vi var ett gäng som inte lirar golf så bokade vi en bana i NRJ-hallen Högsbo, en riktigt grym lokal med beachvolleyplaner. Sand inomhus känns konstigt och jävligt sandigt, som tur är minst lika roligt.
Kvällen avnjöts i klubbhuset tillsammans med cirka 8004 räkor och 3011 kräftor, sån't där painriche bröd fanns också så man kunden bygga franska radhus med dem. Men det gjorde vi aldrig !
Känslorna svallade kraftigt när Zlatan "turade" in 1-2 på överövertid, men det var kul det med.Hade dock unnat Berg eller Hysen det målet mer, men han gjorde det han som skall göra det.
Det är nu Måndagkväll och om 9 minuter skall jag se "Burn after reading", undra om den är bra ?

Jag älskar dig för den du är och för att du kan läsa, som vanligt.
Älskar de som inte kan läsa också men det behöver jag ju inte skriva, för de kan ju ändå inte läsa om att jag älskar dem !

arävädäkki


Kommentarer
Postat av: brotti

kul att du dragit igång ditt gammla liggsår igen... jag gillar dina nerplitade rader. kräm della kräm

2009-09-08 @ 17:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0