Håll avstånd, katt i bilen !

För det första är det en ganska rolig text, skall man hålla avstånd för att personen som kör tuggat så sjukt mycket Kat att denne knappt orkar hålla sig vaken ? Och för det andra, är det helt enkelt så att det finns en liten fyrbent Kissemiss i bilen framför ?
Möttes av denna skylt i helgen då jag var ute i min lilla bil, vad vill man med denna uppmaning ?
Mår en katt i en bil bättre om bilarna bakom inte kör så nära, jag märker att man kan fundera på detta i säkert 30-40 dagar utan att hitta någon rimlig förklaring på problemet.
Man blir ju bara ännu mer sugen på att ligga riktigt tight i röven på en bil som har denna skylt i bakrutan, är det bara jag som blir det ?
Har man en rikigt dålig dag kan man till och med bli sugen på att helt enkelt ramma en sådan här kattälskarbil, inte alla dagar i veckan men säkert 5-6 av dem.

Hur känner du ?



Kommentarer
Postat av: Haga

Stress´an te misstag Biggie! Uuu..

Jag tror att jag har kommit på logiken i att frivilligt sätta en sån dekal på bilen: Om vederbörande är så ensam att hon(troligtvis) skaffar katt så kan det ju vara lite trevligt för henne att inte behöva vara med om en trafikolycka. Utöver allt annat elände, liksom. Man spelar ut "jag är så ensam, kan jag få gå före"-kortet. Kanske?

2009-10-01 @ 15:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0