solångest, es gibt !



Det är sant att man får någon slags ångest när solen skiner, samtidigt som man sitter hemma i lägenheten och har 0 planer. Istället för att bara ta cykeln till närmsta gräsmatta med en picknikkorg så sitter man och funderar på vart, hur och när man skall göra saker denna soliga dag.
Har funderingar på en vinflaska vid delsjön, eller varför inte en inne i stan. Beachvolley har jag också blivit erbjuden, det låter ju nästan trevligast.
Gårdagen var precis lika underbar som jag hoppas denna dag kommer att bli, fisketur på jobbet och division 4 fotboll i Floda på kvällen. Floda 0-1 Lunden, 3 pinnar till mitt nya lag vilket gör att en seriseger känns allt mer rimlig. Om ungefär 22 dagar landar Morrissey i sverige för tre spelningar, helt underbart att se honom igen. Jag tror det blir min 10,11 och 12 konsert med honom alterbativt en mer. Första gången var -97 på fryshuset i stockholm, man var tolv år gammal och var med om sin då hitills sjukaste upplevelse. Mannen från Manchester som var så upphottad av Farsan och Brorsan stod endast 4o meter framför mig och presenterade sina verk, det var precis så magiskt som jag förväntat mig. Det finns verkligen inga bra ord för att beskriva den känslan, det var som att vara medveten om vad som egentligen händer under sin egen födelse ?!
Nu blir det nog Beachvolley i alla fall, inte mig emot !

Ha en underbart brun dag i solen...



Sommarlåt ? Den spelades på Flodala IP igår innan avspark, gammalmodigt eller genialiskt ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0