Gammal text från Mars -08, samma blogg som nu . LÄS !

Den ena dagen ar inte den andra lik, lik-som !

Jag ser nastan spritsvullen ut, men jag tror jag valjer att skylla pa solen..Om jag far valja ?!


En strulig tid pa resan ar nu forbi, inga fler kommentarer !
Sitter nu i den thailandska huvudstaden, pa ett av alla valbesokta internet cafe'er ( eller hur det stavas ).
Resan blir inte riktigt som jag tankt mig efter visst trubbel pa vissa hall, efter 26:e mars reser jag sjalv genom thailand. Och jag vet inte annu vad jag ska fylla den ensamma tiden med, Phi-phi oarna kanns mycket aktuellt.
Vardagen smyger sig pa aven i thailand, det kunde man inte tro efter den forsta veckan pa Koh Phangan som kan liknas vid en chartertrip.
Det blir nog sa att jag ger mig av fran Bangkok snart och soker mig till nagot softare stalle, eller nagot softare land.
Efter en seg bussresa fran Koh Phangan under gardagen, ar man idag aterigen inne i reselunken. Reselunken later negativt laddat, men for mig under denna resa ar lunken himlariket.
Man vaknar pa morgonen och tittar oftast upp i ett nymalat tak, fast taket ar aldrig nymalat. Det ar rummet som ar nytt, och miljon ar annorlunda !
Man reser fran ett underbart stalle till ett annat, man njuter alldeles for lite. Man ar svensk.
En thailands dam pa 60 varma vintrar star mitt pa huvudgatan och saljer stekta nudlar, 16 timmar varje dag. Livskvalitet ?
Det lilla man kan gora for att hjalpa henne till en semester nagon dag i framtiden, ar nog att handla av en hennes underbara kokkonst. Hon ler efter att hon mottagit 35 baht for en tallrik nudlar ( 7 kr ) och sager pa bracklig engelska. Tank You.
Landet ar forforande, maten likasa.
Jag mar som en munk i ett tempel med kala vaggar, helt fritt fran fri sprit och lattkladda nunnor  =)

OBS ! den här skiten var bättre förra året och året innan, gå tillbaka och läs för bättre underhållning OBS !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0