Ansvar och lite bilder..



Koh samui thailand Mars 2008....



Koh phanang thailand Mars 2008...

Lite sköna bilder från asienresan förra året.

Helgen närmar sig och jag är som vanligt inte beredd på dess närhet, innan man hunnit vant sig så är den alltid över. Som vanligt. Jag har nu arbetat sex månader som 8-16 knegare, så kallade raka veckor.
Och jag kan inte påsta att jag ännu funnit meningen med att hålla på så här, frågan är bara om man är lyckligare som icke fast anställd.
Har man inte en massa ansvar så skaffar man sig det, och när man väl skaffat sig det så vill man bli av med det. Ansvaret alltså !
Och tänker man aningen längre så är ansvaret jag har nu relativt otvunget,hmm.
Jag vet inte hur många jag mött sedan asienresan som sagt att de också hade velat göra sådana resor när de var i min ålder, vill man bli en sån om tjugo år. Gå runt o ångra saker man inte gjorde, hellre mår jag dåligt av saker jag gjorde ! Ärofyllt är ordet när jag tänker på dem som innan de fyllt systembolag, slår sig fram för billigaste blöjan på Lidl. Är det förutsättningarna som är olika, eller är det bara ett skäl till att slippa göra något med sina egna drömmar. Eller kanske är det ens drömmar, vad vet en som jag ?!
Ansvar ansvar ansvar, har man det inte så skaffar man sig det. Oavsett om det handlar om ett fast arbete eller barntillverkning . Vissa skaffar sig ett fast jobb och lite ansvar och möjlighet till frihet, medans andra skaffar sig småfolk och livslångt ansvar med begränsad frihet. Eller ja, 6570 dagars ständigt ansvar om man räknar med att kinder växer och blir myndiga vid arton fyllda.
Återigen, har man ansvar har man också en längtan av att göra sig fri från det. Och varför då inte alltid se till att skaffa sig ansvar man kan skilja sig med, så här ser jag på det. 23 år gammal och en mild ansvarsutövare, jag trivs bra med det. Jobbet går att lämna, Göteborg går att lämna. Allt går att lämna, och så länge man kan lämna kan man också finna.

Hoppet är det sista som lämnar människan, det är sant.
Men borde inte hoppet också vara det som alltid skall vara närmst densamma, inte bara något man söker när man är avklädd ?

vad rörigt det blir när man inte vet om punkt ser ut såhär !  
eller vad det här detyder ?


Nu är jag avklädd, dock inte själsligt. 
Skönt för den underbart vackra kvinna jag skall sova med, att jag inte är avklädd själsligt alltså !

Sov gott....


Kommentarer
Postat av: Haga

Frågor på det?

2009-03-05 @ 23:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0