Fotbollskval och Livsval.



Igår var det dags, jag röstade på Bilioteket vid Vårväderstorget. Eftersom jag inte visste att man kunde rösta på ett parti endast så hade jag inte en aning om vem jag skulle rösta på, rösten föll på ett parti och inte en person. Partiet är rött och har fått min röst alla gånger jag röstat, likaså denna gång. Jag är av den uppfattningen att man skall rösta, och vet man inte vad man skall rösta på så kan man ju alltid rösta på de som är mest humana. De röda !


Om valet är viktigt så är ju Sverige - Danmark ikväll ännu viktigare, skall man få uppleva ett nytt mästerskap med Sverige inklusive så bör de vinna mot grannarna i afton. Det blir ingen lätt uppgift, men jag tycker att Sverige är ett bättre fotbollslag än Danmark. Niklas Bendtner skapar ju inte myror i brallan på en precis, inte Chippen heller. Men har man hemmaplan och Henke/Zlatan på topp så bör man kunna skava in någon boll i danskarnas nät i alla fall !



Det är en dyster dag i mitt kära Göteborg, jag vaknade 12.30 och har sedan huvudet lämnade kudden inte gjort någonting. Solen börjar bryta fram och den kan kanske få mig att hitta på någonting, dagen känns dock som en sån där dag som man bara genommyser.

Nu ska jag koka mig en riktigt välavvägd kopp kaffe, och luta mig tillbaka i IKEA möbeln.
Önskar dig en vacker dagsupplevelse !

Arrievidecci..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0