Skön reggae unt influensa från bolaget ( som ödelade min midsommarnatt ) !



En mycket skön gammal visa från Cocoa Tea, sköna killar med skön musik.
Midsommarafton är förbi och vi med den, vi tillbringade vår utanför Kungälv. Vid en gräsplätt i en skog vid en sten bor Sussis klasskompis Hanna med pojkvän, vi var där efter att blivit ditbjudna får någon månad sedan. Detta år fick vi överge cykelturen runt äspedalen eftersom vi befinner oss i Göteborg för Morrisseyweekend ( + att vi bor här ), vi anlände till stugan vid stenen runt 16 på midsommarafton. Vi åt våra hemlagade grillspett njöt av alkohol och midsommarsolen, kvällen blev natt och fulla vi blev. Fullast blev tyvärr jag denna gång, det sista jag stoppade ner i väskan innan avfärden från Göteborg var en liten flaska "High Comissioner". Svinbillig whiskey från vårat älskade systembolag, det skulle jag med facit i hand aldrig gjort. Det blir lätt så att man som berusad vill ha mer, och det ville jag denna afton. På 20 minuter tog flaskan slut och jag med den, gamnacken var återigen framme efter ett gäng månader utan hårt festande. Flaskan ödelade inte bara mina sista midsommartimmar, utan också hela lördagen då jag låg på min sida av våran säng  och lyssnade på Hagström och Sussi som diskuterade allt mellan Fittja och Rissne. Man hade ju velat vara med, men jag var som styckad gris igår. Jag var ingenting igår.
Nu sitter vi och väntar på att få rulla in till staden och äta en god bit mat på Rumpan Bar, pappa Conny skall möta upp.
Imorgon är det dags, del 2 i vår kedjekonsert med " Mannen från Manchester ".. Himmelrike !

Och här kommer den lille som höll min magsäck tom hela lördagen


Puss och Adjö !!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0