Första dagen på jobbet efter solsemestern i värmland, nästa helg blir det tjörn och helgen därpå Öland med det bästa jag vet.

Skicka igång låten längst ner innan du börjar läsa,om du nu ska läsa !

Nu är allt som det har varit sedan jag kom till Göteborg, man kliver upp och tittar så man ser levande ut innan man sätter sig på cykeln till vagnen. Idag var jag dock för sliten för att orka cykla fort till vagnen, så bilen fick rädda mig imorse. För första gången i livet har jag haft semester att ta ut, och som jag gjorde det. Helt oprövad som fast anställd så lyckas jag pricka in 2 veckor med ständig sol, ingen sedvanlig otur där inte. Morrissey beskådades tre gånger på 6 dagar, spelningarna kan rangordnas som Bäst/Bättre/Bra. Boråsspelningen var som alltid,helt overkligt bra. Göteborg och lisebergshallen bjöd på en grym arena, morrissey bjöd också han upp till dans. Sista konserten var dock ganska seg, verkade som att Morrissey visste om att nästan alla i hela Hovet redan sett honom de två tidigare konserterna. Och bjöd därmed inte på något speciellt, det rullade på som i Borås och Göteborg fast på ett helt annat vis. Fredagen i stockholm var magisk, bara några dagar efter att Morrissey varit och ärat sverige med tre spelningar så kom nästa ikon?!
Bunny Wailer var likt oss på Grönan denna afton, han bjöd oss på en fulländad reggaeupplevelse. Det var en av de bästa reggaekonserter jag upplevt, med min söta dam vid min sida. Hon stod framför mig och rullade höfterna hela kvällen, så jag gissar att hon också var ganska tillfredställd. 
Men nu är vi tillbaka på västkusten och Göteborg, det känns riktigt bra. Jag trivs som fisken i vattnet med både boende,staden och kärleken.
Låter som att sommaren är slut, men det är den definitivt inte. Det grymmaste som är kvar är absolut Öland Roots om två veckor tillsammans med Sussi, en -87:as Opel Corsa, en grym tjej från året efteråt och sist men inte minst en massa skön livereggae. Vad kan möjligtvis bli fel ?
Innan Ölandsresan skall jag ut till Tjörn med kompisarna, förhoppningsvis solsken hela lördagen på ön. Några fina noggrant utvalda ölsorter, och alla polare. Kan inte på något sett bli fel det heller.
Nu ska jag snart möta upp på Willys för vår lustfyllda storhandling, det är faktist kul om man anstränger sig lite. Speciellt slutet då jag får köra alla varor i självbetjäningskassan, jag älskar när datarösten säger till mig på skarpen.åhhhhh.

Pablo Moses kommer att ses på sandbergens festplats om 2 veckor, var där du också !








Kiss on u.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0