zwei weiss'e woche !!



..... får nog prova den här metoden om jag skall uppnå något rus i helgen, den första helvita helgen på ett tag står för dörren.
När man väl bestämt sig för att inte dricka nåt på låt säga två veckor så är det inte så svårt att låta bli, inte ens suget infinner sig.
Samma sak gäller ju med sötsaker, inte för att jag är en mästare på att hålla mig ifrån sötsaker. Men om man bestämmer sig för att inte äta äta godis under en månad så tar det inte många dagar förräns man inte är sugen på något sött överhuvudtaget, skall väl också flika in att det inte ligger någon som helst forskning bakom mina påståenden.
Har väl forskat lite själv kan man säga, med min egen kropp som arbetsbänk. Kan inte heller påstå att jag tillämpar principen särskilt ofta, men skönt att ha sådana här säkra banatarkort i rockärmen !
Klockan är nu 14.54 och jag slutar jobbet precis, ikväll blir det division 4 fotboll mellan FK Kozara - Lunden ÖBK på Gamlestadsvallen.
18.30 inleds vår andra seriematch för året, jag är skadad och bollen är rund. Sådan är fotbollen, omtumlande.
Annars skall helgen fyllas med fulla iskalla vattenglas a'la AA metoden, lite skönt frikyrkligt sådär.
Nu skall spårvagn nummer 5 få ta mig från "Hisingen island" till fastlandet, på bare e kvart..


CIAO BELLO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0