Cirka 105 mil endast för musiken i sommar..



..mmmmmmin musiksommar kommer att inledas storartat, vem kan på ett pampigare vis inleda den ?

  Göteborg - Stockholm 470 km

Finss bara ett svar på den frågan, ingen någonsin. 3 konserter på 6 dagar skall genomföras i Svedala, och jag kommer närvara vid samtliga. Vid min sida kommer jag ha Hagström och Seb, dessutom Far och Bror i Borås och Göteborg. Mannen från Manchester skall återigen förgylla en sommar för mig, jag bara står och tar emot.

 Stockholm - Smedjebacken 250 km

Efter denna 6 dagars musikala utlösning kommer jag att via den vita faran ta mig tillsammans med Sussi (?) till Dalarna, och Dalarna sista veckan i Juni är det samma som PeaceAndLove. En tredagarsfestival med stjärnglans, det blir min tredje festivalhelg i Borlänge. Årets mest sevärda akter är enligt mig, Gentleman and the far east band, Promoe, Mötley Crue, Turbonegro, Winnerbäck (?) och Kalle Baah ( kommer alltid vara viktiga ) !
Denna trip är även tänkt som en liten semester hos min kära bror i hjärtat av Dalarna, kan bli så att jag tar några extra lediga dagar.

 Göteborg - Öland  350 km

Tre veckor senare kommer jag att ta mig till Öland, även det för tredje gången i mitt 23 åriga liv. Här bjuds man på två dagars Reggaefestival a'la kleine, i år kommer det dessutom bli sjukt bra. Kan inte bli dåligt när Svenka akademien, Pablo moses, U-Roy, Joey fever,Governor andy och Kultiration besöker sandbergens festplats för underhållning.
Kul ska det bli, den ständiga frågan är bara vilka man får med sig ?!

 Förtroligheten - Sticky fingers  Uppskattningsvis 5-6 km

Men innan Opel Corsan skall få bekänna färg ute i festivalsverige så kommer jag besöka Sticky Fingers här i Göteborg, det gör jag för att Durango Riot skall genomföra ett gig på stället innan de skall ut o ta över världen.
Man vill inte missa det här, det kommer bli grymt skoj att se Jake Riot lira gura som självaste Mark Knopfler.
Jag är säker på att den enda musikresan med spårvagn i sommar inte kommer bli den minst minnesvärda, kanske till och med den mest minnesvärda. Upp till bevis Jake, Fred, Erik & co !!
Sticky Fingers 8 Maj !!

Kan inte vänta, det måste snart hända.
Kom sommar, kom !


Kommentarer
Postat av: papi

ja du kan då VÄRKLIGEN få TEE`"ET.

2009-04-28 @ 21:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0