No Brats in the Capital of Laos, Why ?

In the Capital..Far away from Sthlm !

Kanslan av att sjalv valja at vilket hall man ska ga nar man stiger ut i solen fran hotell lobbyn ar obeskrivligt kuslig, jag ar ensam och stark..
Styrkan i den radande ensamheten ar ocksa den obeskrivlig, men inte kuslig !
Nu sitter jag har pa en stol i ett internet caf'e, i Laos alldeles egen huvudstad. Till tonerna av Eek-a-mouse i mina horlurar, jag kan redan nu konstatera att i Vientienne stannar man inte lange. Om man inte bor har vill saga, det ar val sa folk som far genom karlskoga uttrycker sig ?
Inte en Brat har jag sett till, och det ar skont och relativt naturligt.
Enda chansen att fa se en Brat i laos ar val att nan Stenrik far pa Lidingo skickar ivag sin 19 arige son pa en solresa, medans han sjalv roar sig med att trycka rysk kaviar pa "Sturehof". Med sin asiatiska flickvan.
oj
Vang vieng - Vientienne ar en resa pa tre timmar och 16 mil, eller ja en resa pa 16 mil som tar tre timmar.
Vagarna ar jattebra i Laos, tydligen annu samre i grannlandet Cambodia. Men vi skall alla den vagen vandra.
Jag hade nagra ensamma dagar i Vang vieng, innan jag igar beslutade att resa vidare idag. Stannar i huvudstaden en dag till for att sedan fara vidare till Four thousand island, eller Si Phan Dhon som det heter pa Lao.
Jag trivs faktist bra att vara sjalv, allt blir sa mycket lattare pa nagot vis. Man bestammer och tar tag i saker helt pa egen hand, det dar kanske lat lite konstigt.
Vang vieng var riktigt soft, men enligt sagen ska det bara bli softare och softare ju langre ner i landet du kommer.Och da maste det vara riktigt soft i Si Phan Dhon, gar liksom inte att komma langre ner i landet innan Cambodia tar over. Men morgondagen tillbringar jag i huvudstaden, ska forsoka hinna med lite sevardheter.
Fragade gubben i hotell lobbyn om det finns nat man ska se i staden, han gubben med tre tander. Men hans svar var kort och lattforstatt, NO !
Sa jag gav mig ut pa vandring och fann Laos national arena for fotboll, oj oj oj vilken sliten arena. Gubben berattade efterat att Landlaget ar i klass med arenan, och da forstar i alla fall jag som sett den hur okunnigt landslag de har.De dar Laosianerna,som man sager har nere.
Nu ska ga och kopa mig en digitalkamera, sa att jag kan formedla lite ogongodis at er dar hemma i skandinavien.
Ungefar nu trottnar jag alltid pa att skriva, sa som vanligt avslutar jag har.
Jag har mycket att beratta, men orken tryter  :-)
Ta hand om er dar hemma, sa ska jag gora det samma har nere !

Och det dar med kommentarer efter att ni last nat inlagg var ingen dum ide'e, Farsan posta tre stycken av samma art. Jag fick fem stycken smmanlagt, och det gjorde mig glad.

Maste avsluta med att fraga alla Leksingar hur det funkar i Kvalserien, jag haller pa Brynas.

Kram och jag alskar er allah

Kommentarer
Postat av: papi

Visst fixar du att resa ensam,njut nu av sist delen av resan. Räkningarna är betalda Corsan startar.Så kör på. ily

2008-03-24 @ 14:26:37
Postat av: döner kebab

å du tyck synd om dä lillfjös bara 130 grader i skugga .FY...... gå in på c-boyz och se vad din djuptfrysne bror roade sig med under den förbanade påsk helgen.Så kanske minnet slår dig över klock spelet att du kanske har det riktigt bra där du är.Där kan du också få lite
läs godis om du får så där jätte tråkigt på din (lilla utflyckt)för ja jag är inte bitter över att lillknull är ute i den stora vida världen utan storknull nä nä jag har ju varit i turkiet se sådär en fjorton gånger o de är ju skitkul i jemförelse då.....jag är inte bitter närå hoppas allt är bra med dig så hörs vi. denky toy boy

2008-03-24 @ 14:39:14
Postat av: papi

Va Jappsen goo? Å föresten va tyckte han om ditt kamera val? Har tittat på bilder från Si Phon Don,du kommer inte att bli besviken. Ily

2008-03-25 @ 22:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0