Bangkok > Vang Vieng = 19 timmar i Buss

Bangkok > Vang Vieng  = 19 timmar i Buss

Hej alla glada !

Efter nitton timmar i en sa kallad VIP Buss under sondagen kom vi tillslut fram till var destination, som var Laos.
Ett helt underbart land med mycket berg och manga vattendrag, livet visar upp sig fran sin mest charmiga sida for tillfallet.
Laos ar enligt folk som vet ungefar femtio ar efter thailand i utvecklingen, och det marks. Fast inte pa ett negativt sett, tank om hela varlden brukades som Laos. Da skulle ingen prata om vaxthuseffekten, bara om vilken underbar och oexploaterad varld vi lever i !
Dagen som var tillbringade vi pa floden som flyter genom samhallet vi bor i, Vang Vieng. Vi " Tubade " hela dagen pa en varsinn gummiring som vi hyrde for 40 000 kip ( 27 kr ), en underbar upplevelse som jag inte vill vara utan.
Man blir kord fran stan i en tuk tuk ( moppetaxi ), och slapps av vid floden dar man borjar sin dag pa ringen.
Bara efter 100 meter borjar stranden fyllas av skona barer och restauranger, till varje stalle hor ett hopptorn med lian som man kan kasta sig ut i och slappa taget mitt ute i floden.
Kan tanka mig att vara dagar i Laos kommer fyllas med stunder pa den svarta gummiringen, inte mig emot !!

Nu har jag slut pa ord, men inte pa lust..

Hors nan annan dag, du jag och alla vi  =)

Ciao   

Kommentarer
Postat av: Haga

Vad är tubing jämfört med en trädbeskärningskurs i kil?!

2008-03-11 @ 17:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0