Tankte borja sammanfatta mitt aventyr..

Tankte borja sammanfatta mitt aventyr.. 

Tankte som sagt borja sammanfatta min resa, borjar med nagra mycket speciella ogonblick som ar svara att fa bort fran nathinnan..

* ankomsten till Kaosan road i bangkok, sa harlig kansla att sta dar i varmen. Och dessutom ha tva manader pa sig att utforska landet, med mera.

* nar jag traffade Sussi pa koh phangan, en kansla jag inte haft pa lange av vallust.

* dagen i Jeepen runt hela Koh Samui, med moro, forsberg och Ewe !

* tiden jag var ensam i Vang Vieng ( Laos ), en kuslig men fortrollande kansla att veta att man helt ensam bestammer vad som ska handa.

* forsta Olen pa tapp i Vientienne, later konstigt. Men den var gudagod.

* On si phan dhon i sodra Laos, dar jag traffade nagra riktigt trevliga personer. Som jag hoppas kunna halla kontakten med.

* pulsen i cambodias huvudstad, hade inte hort ett gott ord om landet. Men Phnom Penh's variation och stora utbud andrade min uppfattning om stallet.

* Besoket pa killing fields med tillhorande fangelse, sa vidrigt. Oskyldiga manniskor torterades till dods, och korde utanfor stan for att begravas alternativt mordas och begravas pa "The Killing Fields". I fangelset kom man sa nara verkligheten, man kunde rora vid sangarna de sista fjorton offren hittades vid. Vietnam's trupper tog sig in och tog over Phnom Penh city, da gjorde's upptackten. Fangelset med alla dokument av dodade hittades, men ocksa 14 uttorkade kroppar fastkedjade i cellsangarna..Usch ar inte ratt ord, men nagot.

* angela hoffmann, hon tillhor i och for sig de som jag skrev om pa Si Phan Dhon..
Ska forsoka besoka henne i Berlin i sommar, hon var en mycket speciell 67 aring !!
Hon levde det levande livet, och sadana manniskor gillar jag.

* stockholmstjejerna Johanna, Karin och Felicia var ocksa de mycket trevliga bekantskaper. Hoppas ocksa kunna besoka dem i den sa kallade kungliga huvudstaden i sommar. Kryddan av att resa sjalv ar att man ar mer oppen, lattare att fa kontakt med manniskor. Det kanns bra att jag fixade tiden sjalv, har faktist varit den basta tiden under resan. Man saknar dock vissa personer. ; ) 


Nu ska jag kopa nanting i 24:hours butiken runt hornet, och sedan lagga mig och kolla pa mitt kara West Ham !!
Brynas leder ocksa i detta nu mot Leksand med ett mal, 1-0 efter 2 perioder. Hoppas !

pa aterseende, och glom inte att kommentera mina inlagg =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0