Oj oj oj..

Nu vet jag pa ett ungefar hur en ratta kanner sig omringad av katter, har slagit lager i Pursat. En liten inskrankt stad mellan Phnom Penh och Angkor wat, kom hit for nagon timme sedan.
Gick en promenad genom stadens marknad, det skulle jag inte gjort. Kande mig faktist lite som Jesus eller nagon annan konstig figur, for forsta gangen i mitt liv. Jag strosade genom marknaden och manniskorna stod och gapade som om jag gick naken, men sa vitt jag vet hade jag bade shorts och linne pa mig. Markte for forsta gangen idag baksidan med cambodia, storstaderna ar turistvanliga. Men stader som denna ar allt annat an det namda, man kanner sig allt annat an valkommen. Kande ocksa kanslan av respektloshet, nar de pratar pa sitt sprak och skrattar bakom ryggen pa en. Jag hade bara valdigt svart att forsta vad det var som var sa kul for vissa, en absurd kansla.
Blir sangen tidigt ikvall..
Kanske skall skriva lite om min dag ocksa, den har inte varit flackfri.
Igar em bokade jag en Tuk-Tuk till mitt hotell, vi skulle ses 04.00 imorse utanfor entren. Och som bestammt sags vi dar klockan 04.00 imorse, alternativt 04.03 eller nat i den stilen. Men i alla fall.
Mitt mal var att ta mig med ett Bamboo train fran Phnom Penh till denna stad med namnet Pursat, bamboo train kan liknas vid vara dressiner. Fast gjort i bamboo tra.
Efter 40 minuters Tuk-Tuk fard var vi framme vid den s.k tagstationen, problemet var bara att foraren gett mig fel information. Taget gar inte forrans nasta vecka, det var inte annat att gora an att aka tillbaka till backpacker sraket jag kom ifran. Sedan akte jag med en annan Tuk-Tuk till busstationen mitt i phnom penh, klockan var 07.05 nar jag kom dit. Nasta avgang till Pursat var 10.45, inte vad jag behovde da =)
Jag fikade och tackade Nej till cirka 341 tiggare under de tre timmarna jag vantade pa bussen, och tackade Ja till tre koppar kaffe ! Jag somnade i stolen pa fiket med horlurarna i orat, ganska sliten efter att jag somnat 01.00 och vaknat 03.25. Det sistnamda var ju dock mitt eget fel, till fullo.
Bussen kom, och tre timmar senare var jag har. Tyvarr kunde inte heller Pursat andra mitt intryck av den har hemska sondagen, sa synd om mig.

Det har var en aterberattelse av min kanske enda riktigt risiga dag pa den har resan, den dagen skall ju komma den med. Och idag kom den.
Imorgon satter jag mig pa bussen till Battambang 07.30, hoppas den staden har mer att erbjuda. Eller en schysst restaurang i alla fall, nat som Pursat star utan.

Nu ska jag lagga mig och lasa Pol Pots Leende !

Heja Brynas ocksa, heja heja.

Ciaoao

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej, fan vad konstigt att jag hittade dig här! Det var länge sen!

2008-04-06 @ 12:12:50
URL: http://morrison.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Hoppas du har en bra dag idag!

2008-04-06 @ 12:25:39
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Foppa

En skitdag förstör ju inte helheten, som en vis man kanske skulle sagt?! Njut av sista tiden! Ciao

2008-04-06 @ 19:33:05
Postat av: Sussie

Tråkigt.. tror du får det bättre i siep riep. Nu har jag nyss varit å solat :) Puss pårä

2008-04-07 @ 11:59:23
Postat av: christine o maria

tack o tack sjalv! det ar inte sarskilt ofta vi hamnar att spendera en eftermiddag med ensamakare fran skogarna i varmland!

hoppas du anda cyklar runt lite i ankor, vill hora sen om det vart en flipp eller flopp!

2008-04-08 @ 02:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0