Min resa ar "almost" over, som den engelsktalande hallaningen skulle sagt ?

Min resa ar almost over som den engelsktalande, hallaningen skulle sagt ? Har du sett mig sa har tidigare, platt tang heter uppfinningen ..

Nu ar jag i bangkok, resan lider mot sitt slut. Jag ar lycklig som en hemflugen grasparv, den lyckade resan ar ett faktum. Tiden gar verkligen fort nar man har roligt, och roligt har man nar tiden gar fort. Jag ar hemma i verkligheten pa tisdag, hemlangtan smyger sig pa alltmer. Det ar precis samma sak nar man ar pa stan och ar toalettbesoksugen, kroppen vet att det inte gar att utratta sina behov pa trottoaren sa den vantar talmodigt. Men nar man narmar sig hemmet, da ar det svart att halla sig. For da vet kroppen att det ar nara, det dar som den har langtat efter. Nar man inte kan fa nat ar det ingen anledning att langta, men nar man vet att man kan fa det finns det all anledning att gora det. Sa kanner jag nu, langtar efter att traffa Sussie. Langtar efter att aka och halsa pa Morsan, och naturligtvis krama om farsan pa arlanda. Broderna skall fa sig ett varsitt besok ocksa, den ena i smedjebacken. Den andra i Goteborg. Langtar efter att fa traffa dem och deras nara och kara, och sist men absolut inte minst. Vannerna, som man saknat under denna resa!
Men har verkligen varit skont att vara borta fran det "vanliga" livet ett tag, har ju ocksa traffat vanner har som jag tror jag kommer se fler ganger.
Igar hur som tog jag bussen 7.30 fran Siem Reap, 12 timmar senare var jag i Bangkok och Khaosan Road. Nar jag kopte biljetten skulle resan ta 10 timmar, men som alltid har nere sa ar ingen transport i tid till slutdestinationen. Formildrande under denna resa var att bussen fick punka innan thaigransen, inte sa konstigt nar man inte sag ut for alla vaskor och manniskor som var pa bussen. 30 personers buss utan lastutrymme under passagerarna, da packar Cambodia chaffisar lite overallt inne i bussen. och alla har tre vaskor var : )
Val framme i BKK som det avkortas sokte jag ratt pa ett billigt Guest House pa turistgatan, det skulle jag inte gjort.
Idag har det varit helt omojligt att korsa eller passera hela gatan, forsaljningen av vatten kanoner och pistoler har startat infor Nyarsfirandet som startar imorgon. Inte en manniska ar torr, man kan saga att hela huvudgatan ar en stor Ping-Pong show ..
Har tagit det mycket lugnt idag, last mycket i min nya bok, " Pol Pot's Leende ". Den ar mycket intressant, dock hade den inte varit halften sa intressant om jag inte besokt det omskrivna landet i tva veckor nyligen. Och besokt platserna som knyter boken samman. Jaaa...
Och under kvallen har jag shoppat ganska mycketstuffs, hittade tillslut byxorna jag sokt efter hela resan. De indisk inspirerade baggybyxorna som manga anvander sig av har nere, eller Turkgubbebrallor om du sa vill.. Och har idag inhandlat Per Thorns onskemal, en schysst reggae t-shirt.
Det ar en kul stad att shoppa i, enkelt, billigt och kvalite !
Nu ar klockan 22.09 hos mig i varmen, ska skriva nagra meningar till. Sen ska jag korsa krigszonen, maste gora det for att ta mig till min sang.
Nu har jag skrivit de dar meningarna, ha det bra sa ses vi snart. Hemma i varrika svedala.

Inga bilder kan dock leverreras, kanske imorgon. Datorerna har en tendens att sluta funka nar jag narmar mig, da trivs jag battre med min varmluftsugn hemma pa kilstavgen !

Ciao...Och kommentera, ja du vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0