Livet rullar på i önskad eller oönskad takt..

Livet rullar på i önskad eller oönskad takt..

" Livet är som en spark på påsen, medans tuffa bilar åker fort på Gelleråsen. Det som är positivt då är att city inte är packat med truckers och andra Bad ass mother fuckers. "
Så löd mitt första och egentligen enda försök till låtskriveri, kom på det nu när jag ställde mig vid datorn. Nu har jag varit hemma i en vecka, och många tankar har passerat genom mitt köttiga huvud. Man släpper många saker som tynger en när man är på resande fot, det är bara materia man packar ner i 60 liters ryggsäcken. Ryggsäcken med erfarenheter och händelser lämnar man på flygplatsen, i ett sånt där hyrskåp.
Synd att man behöver hämta ut den när man kommer hem igen, man sätter på sig den och inom några dygn är man inne i rullarna igen. Inom några dygn är allt som det alltid varit, på gott och ont.
Ikväll har jag varit hos min vän David och tittat på fotboll, gårdagkvällen tillbringade jag i Löfbergs Lilla Arena i Karlstad. Där bjöd Mark Knopfler på en minnesvärd konsert, att han bjöd är inte riktigt ! Men konsten kan man inte värdera, den njuter man .

Nu ska jag sova..
Och livet, ja det rullar på i sin takt.

Ciao

Kommentarer
Postat av: emelie

haha, mer låtar mackan!

2008-04-29 @ 12:19:14
URL: http://pikkadoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0