Forsta dagen i Cambodias huvudstad avklarad, Phnom penh ar namnet. Fortrollande ar ordet !

Forsta dagen i Cambodias huvudstad avklarad, Phnom penh ar namnet. Fortrollande ar ordet !

Hej pa er igen..
Var nagra dagar sedan jag skrev nagot pa den har sidan nu, och annu langre sedan jag skrev nagot lasbart ?!
Efter en kort visit i Kratie ( stad i Camb. mellan Laosgransen och Cambodias huvudstad ), sa ar jag nu i huvudstaden.
Bussresan hit tog 6 timmar, vagarna ar helt otroliga. Ungefar som en svensk skogsvag, en sadan med grus och svangar precis overallt. Ar hur som nu i Phnom Penh, och idag har jag och min tyska kollega utforskat staden. Man orkar dock inte sa lange i varmen, vi var trots allt pa 2 marknader. Stora som Degerfors, bada tva.
Forst pa stadens egen marknad, och sedan forpassade vi oss med Tuk-Tuk till Russian Market.
Kopte presenter till nara och kara, kopte ocksa trojor till mig sjalv. En t-shirt kostade 2 dollar ( ca 14 kr , sa da vet du att om du far en av mig nar jag kommer hem sa blev jag inte fattig pa kuppen. Och det ar ju bra !
Imorgon skall jag ta mig till Killing Fields, forst till museet och sedan till faltet. Manga dog dar, kommer troligtvis bli en speciell dag. Men speciella dagar, det ar dagar det med som Jan-e i pistvakt alltid sa.
Nu ska jag leta upp Angela Hoffmann och kolla om vi ska kaka nat och losa varldsproblem : )

Skriv garna en kommentar efter att du last detta, och besok Bilddagboken.se > Alias: Allemansland !
Dar hittar du dagens bilder, har bilder fran kratie ocksa men de har jag pa en Cd i min ryggsack !
Kan val avsluta med att jag mar valdigt bra, och att jag trivs med det som hander har.

yes is it..

Kommentarer
Postat av: Kusin Flood o Anette

Halloj!
Nu har vi hittat in på sidan! jättekul att följa dig o dina bilder.

Må gott o var rädd om dig//Anette ( o Jörgen framför hockeyn)

2008-04-02 @ 22:29:13
Postat av: Sussie

Du är så vacker :)

2008-04-02 @ 23:22:36
URL: http://slimsusie.blogg.se
Postat av: brottilinen

du jesus om du skulle ta och göra något åt de där troll nyllet du går runt med.Om en tisha kostar 14 pengar så kan de vell inte va så dyrt att renovera plytet.

2008-04-03 @ 15:39:44
Postat av: Jörgen med familj

Hej kusin!
Hoppas allt är bra med dig,du verkar ju må ganska ockej vad man kan utläsa av bloggen.
Grattis till segern igår,nu är det väl ganska klart med ett nytt kontrakt till nästa år.
Lite tyngre för "Masarna".
Tänk att Leksands frälsare skulle bli deras fall.
Såg inte matchen ,men det vekade vara en ganska vedertagen målvakts blunder matchen igenom.
Nog om detta man blir bara ledsen och dyster om man tänker på det.
Ha det så djävla gött och var rädd om dig så syns vi snart.
Jörgen med familj :) Fruster sa :)

2008-04-05 @ 10:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0