6 dagar kvar...Slutet ar nara, allting ar nara !

6 dagar kvar...Slutet ar nara, allting ar nara ! Bild tagen pa Koh Samui, kommer inte ihag av vem. Men det var val nan som tyckte ja va lacker !


Nu ar resan pa vag att rinna mig ur tassarna, men jag kanner inget av det. Kanns bara konstigt att jag om en vecka ganska precis, star pa stravallen for att trana mitt forsta fotbollspass pa tva manader !
Det blir en konstig upplevelse, men ocksa rolig givetvis. Duscha med polarna och allt det dar HAHA
Anlande till Siem Riep igar eftermiddag, nastan innan jag klivit ur bussen kom det fram en kille och fraga vad jag letade efter. Ooooo, guest house blev mitt svar. Jaha sa han, men jag ska ta en kaffe forst. Sa jag.
Da hanger jag med,sa han.
Vi gick och satt oss pa huvudgatan och bestallde en vannsinn kopp, problemet var att han var fran Australien. Nej nej, det var inte det egentliga problemet. Det egentliga problemet var att han pratade engelska valdigt fort och med en mycket speciell dialekt, om jag far skryta sa har jag inte haft nat problem med engelskan denna resa. Han fragade cirka 9 fragor i minuten och jag svarade pa alla, men vad jag svarade pa vet jag arligt talat inte. Vi satt dar i 23 minuter, och nar den 24:e passerat reste han sig upp och sade nanting. Troligtvis pa engelska, och pekade samtidigt pa bordet vi satt vid. Eller bordet jag satt vid, for han stod ju upp. Sen betalade han och sa nanting i stil med " tack for kaffet da", senare insag jag att han betalt for mitt kaffe med. Det pinsamma var att jag inte forstod det, inte ens lite.
Sa han maste trott att jag var antingen javligt oforskamd, eller javligt dalig pa engelska.
Och de tva har jag ju inte pa mitt saldo, inte vad jag markt ;- )
Efter den trista scenen traffade jag nagra svenskar som satt vid ett annat bord, eller -or for att vara korrekt.
- ar har banan och -or har gratta, det larde jag mig i grundskolan. Eller just innan.
De var mycket trevliga, kanske for att jag forstod vad de sa.
Skamt o sido, de var mycket trevliga. Och pa kvallen at vi mexicanskt tillsammans, pa en av de for manga restaurangerna i denna turistby. En trevlig afton, och mycket skont att prata svenska igen.

Jag gjorde ett Enter hopp ner hit, endast for att skilja dagrna at. Sa du inte borjar fundera.
Dagen idag har varit av det lugnaste slaget, vaknade klockan halv elva. Gick upp, och forpassade min lekamen till ett trevligt litet fik i narheten. Dar at jag min frukost, bestaende av Espresso,nybakt brod och en flaska vatten.
Hoppas man kan fora med sig matvanorna harifran till Kilstavagen, tror jag gatt ner ett gang kilo. Jag garderar med tror, blir ju pinsamt om det inte stammer overrens med verkligheten nar jag anlander Tisdag 15:e april..
Och inatt blir det West Ham - Pompey (som de tydligen kallas ) pa Truesport, och om inte tv:n pa rummet duger tar jag pa mig och ramlar in pa grannbaren. Dar vankas champions league ikvall, nagra konstiga lag jag inte kommer ihag namnt pa !

Ska bli kul att traffa er nar jag kommer hem, alla som jag gillar hemma i svedala..
missa inte bilderna pa bilddagboken, tyvarr gamla bilder. Kameran ar inte med mig.
Och. Glom inte att skriva en kommentar nar du last klart, och klart ar just har.



Ciao

Kommentarer
Postat av: brottilinen

tja... sweetlife mackan är gävligt glad att du fick den här resan till slut... vi får ta ett par lådor öl under armen och sätta oss på bryggan och ljuga lite när du anländer till ditt andra hem här i dalasvea. men att du inte har provat surfa skär i din brors bräd ådra....men men du är vell ett hopplöst fall. jag skiter i att fråga om det är bra med dig för det fattar man nog

2008-04-08 @ 16:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0