Jag frågar mig, är det här ett anständigt uteliv ?

Heta Nyheter !?

Patrik Isaksson till Karlskoga
Turné genom Sverige.
Stopp i Karlskoga
i oktober. Det handlar om Patrik Isaksson.
7 oktober är han och sexmannabandet
här och kliver upp på scenen på Statt.



Hjärtat i min hemstad är ett företag som tillverkar krigsmateriel, eller försvarsmateriel som det så vackert heter. Varför heter det försvarsmateriel när det används i enbart ett syfte, DÖDA .
Kallar USA det för att försvara ihjäl fienden, det handlar lite om försvar och mycket om anfall.
Man segrar inte en kamp genom att försvara sig, man dödar inte fienden genom ett bra försvar.
Ta en enkel liknelse, om jag stöter på en man som jag vill döda.
Hur går jag då enklast tillväga, sätta mig ner på marken och vänta tills han dör av tristess eller använder min kropp för att döda ?!

Jag bor förresten i den krigsmaniska staden Karlskoga, men jag blir inte långrandig här.

Den absolut största händelsen i Karlskoga hösten -06 är innehållet i texten ovan, dåliga dåliga Patrik Isaksson besöker oss och riktigt förgyller vår så annars ofullständiga tillvaro.
Är det vad man kallar ett anständigt uteliv ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0